Lördag...

Nu är det lördag igen, fast idag blir det en lugn lördag! Har varit och storhandlat precis, så nu är kylskåpet påfyllt... vilket borde räcka ett tag tycker jag:)

Ikväll blir det bara att mysa med hundarna framför tv:n plus lite plugg faktiskt... känner att jag måste få allt nerskrivet och klart så man kan börja plugga till den stora terminstentan som är i december! Men de ska jag nog hinna, har ju inte allt för mkt att göra just nu... Har praktik nu, är på ett korttidsboende i fyra veckor. Har varit där två veckor och trivs som fisken i vattnet! Trodde faktiskt inte att jag skulle tycka om det så mkt som jag gör, jag är ju väligt inkörd på akutsjukvård! Fast jag måste ändå säga att det händer rätt mkt akuta saker på denna praktiken också... sen är det mkt samordning så allt ska funka mellan enheterna och mediciner osv... Min handledare sa att hennes mål med mig var att jag skulle bli självständig och fixa och dona själv.. Vilket jag tycker går bra faktiskt, man sköter allt möjligt! Riktigt kul faktiskt, man känner verkligen hur man utvecklas under praktikerna och för att inte snacka om hur mkt man har lärt sig under dessa snart 3 åren på utbildningen, sjukt kul! Snart är jag legitimerad sjuksköterska! :)

Angående de förra inlägget så mår jag sjukt mkt bättre nu, allt känns bra faktiskt! Har min underbara familj, mina vänner och för att inte tala om hundarna som är helt bäst:) Haha! Jag går framåt faktiskt, inte på alla sätt dock! Vill leva själv ett tag, koncentrera mig på skolan och bara ha kul o leva livet! De kan inte blir så mkt bättre, man måste ju faktiskt inte ha någon kille vid sin sida hela tiden, även om det ger en skön trygghet att alltid veta att det är någon som väntar på en hemma.. jag citerar en mkt smart undersköterska på praktiken.. "Kärleken består men föremålen varierar". Vilket är så sjukt smart, min kärlek just nu går till mig själv o andra i min omgivning:) Ja, föremålen varierar!

Nej, nu får de bli lite plugg på det hela! Usch, känns segt att plugga en lördag kväll men då slipper man iaf att somna med ångest, haha:) O ikväll kommer Sofie hem, så imon skulle vi nog ta en runda på stan!:) Trevligt!

Nej, gott folk! Passa på o njuta av helgen!:)
Puss o hejs!  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0