Första dagen på praktiken - KUA!:)

Igår låg jag helt utslagen hela dagen, inte för att jag var bakfull utan för att jag var sjuk! Fick inte i mig ngn mat, bara glass:) Sov massor, o ville bara kasta halsen o huvudet någonstans så jag slapp ha ont!:S I morse ringde klockan vid 05.00, bara att gå upp då! Kan ju inte missa praktiken, men jag mådde fortfarande kasst.

Kom till praktiken iaf, o jag måste säga att jag vart positivt överraskad, dels för att personalen var så snälla o för att jag verkligen kände att jag fixar detta nu! På KUA är man bara studenter - läkare, sjuksköterskor, arbetsterapeuter och sjukgymnaster som jobbar i ett team. Självklart har man handledare bakom sig som observerar så att inte saker o ting blir helt galet!:P Själv tog ja bara hjälp när jag skulle ge medicin, för de får man inte ge utan att dem kollar så det stämmer! Man är alltså nästan helt självständig, underbart säger jag! Innan har man alltid haft någon som står bakom ryggen på en men nu, NU fick man agera helt själv. Jag "jobbade" till och med över för att allt skulle vara klart när jag gick hem, det uppskattades nog:)

Jag har höga förväntningar på de resterande två veckorna, kommer nog bli skit bra! O för att inte prata om sommaren, jag vill börja jobba NU!:)

Ikväll har jag inte gjort så mkt, lagade mat när jag kom hem! Sen somnade jag stenhårt, att ha praktik samtidigt som man mår kasst är inte så smart, de kändes visserligen inte förrän jag kom hem! De är då man släpper allt o blir helt slut i kroppen, aja nu är jag vaken o tänkte plugga lite, går ett kvällpass imon så jag får sovmorgon, de tycker vi om!:)

Neeej, mina halstabletter tog slut nu:S Jobbigt läge, får väl helt enkelt äta glass hela natten istället, haha!:)

Oj, vad mkt text de vart i detta inlägget... tråkigt va?:P Jag ska sluta skriva nu, men kände att det var skönt att skriva av sig idag, hade mkt på hjärtat, haha!:)

Sov gott!:)

Puss o hejs!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0