Chockad, men glad;)

Fattar knappt någonting just nu. Men för att göra en lång historia kort så kan vi sammanfatta det så här:
Igår kväll började josefin bete sig konstigt, hon började skaka, gick o la sig själv i sin säng sen började hon kräka! Vi trodde typ att hon hade blivit magsjuk, men efter några minuter började hon krysta, hon fick asså värkar! Jag fick panik o började lipa som en gris, för dom kan ju inte födas nu det är ju en månad kvar tills hon ska föda. Föder hon nu kommer dom ju dö. Men iaf, efter ett tag såg jag att rumpan på en valp hängde ut, o de e inte bra för dom ska komma ut med huvudet först! Så jag höll på o spy, men tog mig sen samman! Med pappa i telefonen som sa hur jag skulle göra lyckades vi få ut valpen genom att dra samtidigt som josefin krystade. Fösta valpen ute, men den andas inte o den har massa slem runt huvudet, Vi drar bort det o josefin börjae slicka på den o tillslut hörde vi ljud, Ja den lever! Lycka i högsta grad! Den e inte för tidigt född inser vi, för den e fullt utvecklad! Vilket innebär att josefin var gravid när vi köpte henne! Men vi hinner slappna av o lugna ner oss tills jag tittar på henne lite senare o ser att hon har fått värkar igen, ok nästa valp e på väg! Samma visa igen men denna valpen kommer ut med huvudet först! Men den ligger kvar i "säcken" som dom ligger i i magen! Josefin försöker bita upp den men lyckas inte så bra så jag skriker åt walle att hämta saxen som jag sedan klippte upp denna säcken med! Sen ser jag att den inte andas, jag får panik o walle får panik, vad gör vi! Nått måste vi ju göra, men josefin tar valpen, hon slickar på den osv. Jag la handen på valpen o kände att hjärtat slog, den lever skrek jag men den andas ju inte! Efter bara några sekunder hör jag hur den börja låta, Ja den lever!;) Har numera två valpar. men josefin får inte av navelsträngen så den fick jag klippa av! Men vänta moderkakan har inte kommit ut o det måste den göra, men josefin duktig som hon e fixade det genom att själv dra ut den! Pjuu, andas ut! Alla lever o mår bra!;) Men nu då, veterinären sa att hon skulle få tre valpar så jag satt vaken hela natten o väntade men det har fortfarande inte kommit någon valp, veterinären har sett fel! De var bara två! Första valpen kom ca 23.00 o den andra kom ca 01.30! Så efter att ha vakat hela natten e jag helst slut idag men bara så otroligt lycklig, för dom e så fiiina!;)
Neo var helt sjukt duktig med, han förstod vad som hände o lämnade henne i fred, o han e numera låtsaspappa!;)
image13

Här e de underbara små liven!;)
Oj, det vart inte någon kort berättelse såg jag!;)

Måste bara tillägga att det var helt rätt att Marie vann idol 2007!;)

Nä, äta o mysa med alla sötnötar nu!;)
Puss o hej!


Kommentarer
Postat av: sofie

Så underbart söta :)

2007-12-08 @ 18:06:36
URL: http://shortybrunett.blogg.se
Postat av: Tess

aaaw..fan va sött. duktig du va Filippa :D

2007-12-09 @ 01:03:53
URL: http://dunetess.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0