Viktkoll!

Som jag tidigare skrivit så vet ni att jag gått upp en hel del under sommaren, vilket jag inte alls tycker om. Men när man jobbar natten och någon personal har med sig kakor, godis, paj osv, så är det så lätt att man tar en bit när man börjar bli trött och seg. Usch ja. Sen är ju kroppen inte van vid att man äter på natten heller, så bara de kan man gå upp av...

I vilket fall som helst så lovade jag mig själv att jag skulle skärpa mig när jag slutat (så jag får på mig mina kläder:)), vilket är ca en vecka sen nu! Vad jag har gjort är att jag har gått 1 ibland 2, 1 timmes promenader varje dag, har slutat äta allt som är onyttigt o då även i matväg. Jag har minskat mina portioner och bytt ut vissa mål till tex, fil och musli eller ägg och sånt! Jag brukar väga mig en gång i veckan så idag var det dax, o gissa om jag vart glad:) Lite mer än 3 kilo har jag gått ner... och då har det bara gått en vecka! Men jag känner att jag har blivit mycket piggare, jag orkar mer och jag mår bättre över mig själv! Detta kommer jag fortsätta med, tills jag har nått min önskevikt!

Man behöver alltså inte gå på någon speciell diet för att gå ner! För snart 2 år sedan gick jag ner 20 kg, det behövdes verkligen! Min syster började på viktväktarna och gick ner massor vilket inspirerade mig något oerhört, jag följde viktväktarnas råd lite då men inte fullt ut (de orkade jag inte;P) Vilket är precis vad jag gör nu! Det gäller bara att använda sitt sunda förnuft så funkar det, man ska inte överdriva på något sätt för då blir det bara fel!

Ja, vad ska en glad Filippa göra idag då? Ingen aning, får se vad dagen har att erbjuda!:)

Puss o hejs!

Kommentarer
Postat av: Sanna

Du är så duktig bruden! Jag ska också skärpa mig nu under hösten när vi kommer hem från Bulgarien. pussa

2008-08-19 @ 14:06:59
URL: http://sabadell.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0